Sporenbank

De Nederlandse Varenvereniging houdt een sporenbank bij voor de kweek van min of meer bijzondere en/of zeldzame varens ten behoeve van haar leden. De sporen worden voornamelijk geleverd door de doelgroep zelf, die daarmee een bijdrage levert aan het plezier van het verzamelen en het kweken van varens.

De sporenbank wordt beheerd door Rens Huibers, lid van de vereniging. In december ontvangen alle leden de lijst met soorten in de sporenbank. Elk lid kan maximaal 10 soorten  bestellen via een bestelformulier. U dient uw bestelling uiterlijk eind januari aan Rens te versturen.  In de loop van februari zal Rens de bestelde sporen aan u verzenden. Donoren van sporen kunnen 10 soorten extra bestellen.

Aan de verzending naar leden van de Nederlandse Varenvereniging zijn géén kosten verbonden. Niet-leden betalen een kwart van de jaarcontributie (€ 5,-). Bij het in gebreke blijven van deze vergoeding c.q. betaling (achteraf) zal in de toekomst géén levering meer aan deze persoon en/of kweker plaats kunnen vinden.

Donaties van varensporen aan de VarenSporenBank kunnen het gehele jaar door geschieden. Alle leden worden bij deze gestimuleerd aan de sporenbank bij te dragen en - natuurlijk - er ook gebruik van te maken.